خريد خودرو | بررسي خودرو دنا

خريد و فروش قيمت گذاري خودرو

شنبه ۲۰ اردیبهشت ۰۴

خريد خودرو | بررسي خودرو دنا

خريد خودرو | بررسي خودرو دنا : دنا يك خودرو ملي ديگر از ايران خودرو است كه توليد آن از سال 1393 در اين شركت آغاز شد و تا به امروز ادامه دارد. دنا به نوعي نسل جديد سمند محسوب مي‌شود و بعد از سمند EL، سمند LX و سورن، چهارمين نسل از محصولات خانواده سمند است.


خريد خودرو و نگاهي به خودرو دنا

طراحي متفاوت و جديد در داخل و خارج خودرو در كنار بهره‌مندي از امكانات رفاهي و ايمني متعدد، دنا را به گزينه‌اي مطلوب براي مصرف‌كنندگان ايراني تبديل كرده است. ايران خودرو تاكنون نمونه‌هاي گوناگوني را براساس دنا به توليد رسانده است كه از جمله آن‌ها مي‌توان به دنا پلاس، دنا پلاس توربوشارژر و دنا پلاس توربو اتوماتيك اشاره كرد.

خريد اقساطي خودرو

جالب است بدانيد كه اين خودرو در اوكراين نيز عرضه مي شود و به آن سمند دنا مي گويند. دنا روي پلتفرم قديمي پژو 405 طراحي شده و بعد از چندين سال از معرفي اوليه، روي خط توليد ايران خودرو رفت. موتورهاي نصب شده روي دنا از خانواده EF7 هستند و در اين صفحه مدل 1.7 ليتري تنفس طبيعي دنا مشخص شده است.

خريد خودرو

 

خريد خودرو و آشنايي با دنا

شركت ايران خودرو پس  از كلي تبليغات در رسانه‌هاي ديداري و شنيداري پيرامون توليد نخستين خودروي ملي به نام سمند در سال 1380 و عرضه حدودا ۱۳ ساله آن، نهايتا تصميم گرفت تا يك فيس ليفت كلي از اين خودرو به نام دنا را از سال ۹۳ در سبد محصولات خود جاي دهد.

دنا از لحاظ پلتفرم و مشخصات فني تفاوت بسياري با سمند ef7 ندارد ولي ظاهر نسبتا جذاب‌تر اين محصول سبب شده تا بيشتر مورد توجه قرار بگيرد.

گرچه دنا معمولي دست‌مايه توليد مدل‌هاي پلاس نيز قرار گرفته ولي خودش با حواشي كمتر همچنان سعي در جذب مشتريان با توان مالي پايين‌تر دارد. اين خودرو صرفا در قالب يك تيپ به دست مشتريان رسيده و متاسفانه در سال ۹۷ برخي تجهيزات آن نظير رينگ‌هاي آلومينيومي، ترمز ديسكي عقب و كروز كنترل از ليست آپشن‌هاي استاندارد اين خودرو حذف شدند تا يكي از مهمترين مزاياي دنا معمولي نسبت به رقبايي همچون پژو پارس و سمند سورن از دست برود.

 

خريد خودرو و بررسي داخل دنا

اگر دنا را با محصولات نسبتا مدرن چيني مقايسه كنيد، احتمالا رضايت چنداني از طراحي داشبورد اين خودرو نخواهيد داشت. از طرف ديگر وقتي نگاهي به فضاي قديمي محصولاتي همچون تندر ۹۰ و پژو پارس بيندازيد، نه‌تنها حضور در كابين دنا براي شما لذت‌بخش‌تر خواهد شد بلكه تاحدودي مجبور به تحسين متصديان دخيل در پروژه دنا نيز خواهيد بود.

طراحي مناسب داشبورد به‌ خصوص كنسول مياني با حضور تريم طرح چوب و چينش ارگونوميك دكمه‌ها در اين قسمت ، باعث به وجود آمدن نمايي تقريبا دلنشين و آرامش‌بخش شده است. طرح صفحه كيلومترشمار پشت فرمان هم در نوع خود اسپرت و هيجان برانگيز برآورد مي‌شود.

طبق معمول از متريال خشك در ساخت كابين بهره برده شده و كيفيت آن چنگي به دل نمي‌زند. در مورد گنجايش فضاي داخلي نيز بايد گفت كه چهار تا پنج سرنشين با قد متعارف مي‌توانند از حضور در كابين دنا لذت ببرند. همچنين صندوق عقب ۵۰۰ ليتري اين خودرو دغدغه چنداني براي خانواده‌ها هنگام مسافرت باقي نخواهد گذاشت.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.