نمايشگاه اتومبيل در كرج | تجربه رانندگي با خودرو كاپرا: بازار پيكاپهاي دو كابين (يا به قول خودمان وانتهاي دو كابين) در كشورمان بر عكس بازارهايي همچون آمريكاي شمالي از رونق مناسبي برخوردار نيست و اگر نگاهي به ليست اين خودروها بياندازيد شايد در بين آنها فقط تويوتا هايلوكس و نيسان پيكاپ (كه البته مدل موجود در كشورمان نيز كمي قديمي است) خودروهاي شناخته شده اين ليست به حساب بيايند و بقيه آنها نيز خودروهاي ناشناخته شدهي چيني هستند.
نمايشگاه اتومبيل در كرجو نگاهي به خودرو كاپرا و تجربه رانندگي با آن
ما امروزبراي شما يكي از همين چينيها را انتخاب كردهايم كه اتفاقا پرفروشترين پيكاپ چيني نيز در بازار كشومان به حساب ميآيد و از نظر قيمت رقيب خودروي مطرح نيسان پيكاپ محسوب ميشود. با اين مقدمه به بررسي وانت كاپرا دو كابين ميرويم.
اين خودرو ساخت شركت zx auto چين است و توسط گروه بهمن در ايران مونتاژ ميشود و قيمتي در حدود 64 ميليون تومان نيز دارد.
طراحي ظاهري كاپرا قابل قبول است البته در اين بين كيفيت چراغهاي جلو كمي توي ذوق ميزند اما طراحي دستگيرهي دربها با طرح كروم و هماهنگي آنها با آينهي كناري در كنار ركابهاي زير دربها و انتخاب رينگ و لاستيكهاي مناسب (بر عكس رينگ و لاستيك نيسان پيكاپ) طراحي جانبي زيبا و قابل قبول به وجود آوردهاند.
قسمت عقب نيز با وجود چراغهاي مستطيل شكل عمودي، كه در طراحي اينگونه خودروها بسيار زياد به كار مي روند، در كنار طراحي قابل قبول سپر عقب و درب عقب، طراحي زيبايي به وجود آوردهاند. در مجموع به طراحي ظاهري كاپرا بايد نمره قبولي را داد و حتي بايد گفت كه در طراحي ظاهري از نيسان پيكاپ در سطح بالاتري قرار ميگيرد.
دربهاي خودرو را باز كرده و به سختي وارد كابين ميشويم. نخستين نكتهاي كه در زمان سوار شدن خودرو جلب توجه ميكند نبود دستگيره در ستونهاي A است كه در اتومبيلهايي با چنين ارتفاعي از سطح زمين كاملا لازم به نظر ميرسد.
همچنين متوجه شديم كه ركابهاي زير دربها هر چقدر به ظاهر اتومبيل كمك كرده ولي چندان كاربردي نيستند و در زمان ورود و خروج نميتوان زياد روي آنها حساب باز كرد و همين عوامل سبب ميشوند ورود و خروج در اين اتومبيل كمي سخت باشد.
طراحي داخلي كاپرا قابل قبول است و از نظر زيبايي از نيسان پيكاپ در سطح بالاتري قرار ميگيرد. كيفيت داشبورد اين خودرو چندان مناسب نيست و در اين بين فقط كيفيت رودريها كمي جلب توجه ميكنند. طراحي غربالك فرمان آن نيز ما را به ياد مزدا 3 نسل قبل مياندازد هر چند كه از لحاظ كيفيت اصلا به آن شباهتي ندارد!
از نظر ارگونومي نيز اين اتومبيل در سطح متوسط قرار ميگيرد و در اين بين جايگذاري اهرم آينههاي برقي در كنار فرمان كمي عجيب به نظر ميرسد! صندليها نيز از طراحي قابل قبولي برخوردار هستند و فضاي سرنشينان جلو بسيار خوب است و فضاي سرنشينان عقب نيز بر عكس نيسان پيكاپ قابل قبول است.
كاپرا تجهيزات رفاهي و ايمني متوسطي دارد و اگر بخواهيم به بعضي از آنها اشاره كنيم ميتوان به آينههاي برقي، شيشههاي برقي در چهار درب با قفل شيشههاي عقب در اختيار راننده، سيستم صوتي مناسب، تنظيم ارتفاع چراغهاي جلو از داخل، فرمان هيدروليك، سيستم قفل مركزي دربها همراه با ريموت كنترل و سيستم ضد سرقت ايموبلايزر، دو كيسه هوا، قابليت انتخاب 2WD 4WD 4L و سيستم ضد قفل ABS به همراه تقسيم نيروي الكترونيكي ترمز EBA اشاره كرد.
- مشاهده اين مطلب را از دست ندهيد » نمايشگاه اتومبيل در كرج | نحوه ي تشخيص رنگ خوردگي خودرو كاركرده
- ۴۸ بازديد
- ۰ نظر